bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Your inner warrior

29 januari 2013

Your inner warrior

Oftast när självförtroende dalar så kan det vara att sin egna krigare krigar mot sitt egna "hem" utan kriga för sitt hem. Egen erfarenhet är att man klandrar sig själv mycket och ofta att ställa sig frågor varför gör du sii och varför gör du så? Varför klarar du inte av det här? du är så dålig och jämförelsen med andra att se hur bra de lyckas, var är jag? På noll.

Att slåss mot tankarna är inget som är lätt, men lite i taget att ta över tillbaka de som man har förlorat och ge livet ett leende igen. Ingen lever ett perfekt liv, ingen har en perfekt dag. Man kan läsa solskens historier på många bloggar men tro mig, vi alla har dåliga dagar, ibland skiter det sig totalt men många väljer att inte prata om det.

När man går genom tuffa tider, ekonomiskt, vissa perioder i skolan, på jobbet, hemma eller något helt annat så måste man ha en lösning för att komma vidare och hitta sin balans.

Det där att hitta sig själv, tror jag att man kan söka hela livet utan att hitta men det lilla man har kan man använda för att skapa sin värld från sina egna ögon. Drömmar är för alla men det är få som får uppleva dem eftersom vi krigar mot oss själva. Avundsjuka/svartsjuka är en av de värsta sjukdomarna jag vet, alla har den mer eller mindre och försök ta i bukt med den, inte den lättaste men ta kontroll över den.

Även jag krigar med mig själv i perioder, blir arg när man vill vara bättre än man är att kunna acceptera att man måste jobba lite hårdare för att få de man vill ha. Ibland kan det kännas hopplöst men vidare tankar så antingen så släpper man det eller hitta lösningen.

Små saker man kan tänka på när man vill sluta kriga med sig själv
- Ta 5 min. från när du vaknar, blunda och föreställ din dag hur du vill ha den att se ut
- Träning, rensa tankarna och få in nya idéer. Morgon promenad kan vara ett alternativ också
- Prata med någon, få ut dina tankar
- Se ljuset i mörkret, ge dig en positiv komplimang
- Rensa, ta bort saker i ditt liv som du inte mår bra av
- Börja planera, ge dig själv del mål och mål i livet.
- Uppnådda mål, belöning
- Gå till botten med dina problem
- Tryck inte ner andras framgångar utan lär av deras framgångar

Gör slut med dina måsten och förvandla dem till jag vill istället. Man lär sig av sina misstag. Så hitta samurajen i dig, slå tillbaka dåliga tankar och lev livet istället. Det skall inte vara perfekt men harmoniskt.
Allt händer för en orsak.

Faith
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar