bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: SMASH!

09 januari 2013

SMASH!

fortsättning på balans träning i intensivare form genom magmusklerna. oftast har vi kärnan inom träningen och det är ju våra magmuskler. Har man en bra core så blir träningen lättare tycker jag i allafall och har känt så.

Boxning, jag har nämnt i bloggen förr om det men jag vill nämna hur man skall känna när man slår. Kraften kommer från magen och förstås från armarna men för att få smällen så tänker man med hjälp att core spänns så får du till smällen. Prova själv.

När man slår så finns det olika tekniker för. Boxning, body combat så vrider man armbången utåt mot Piloxing kör man en enklare format med armbågen neråt. För att få till smällen så är det meningen att vara snabb fram och tillbaka, skydda ansiktet utan att ta sats t.ex. att man drar armbången bakåt då försvinner effektiva smällen och fantasiera att man är i ringen och man måste vara snabb både fötterna och armar så inte motståndaren hinner slå tillbaka. Testa skuggboxning. boxa mot din egna skugga.

Man kan alltid ta en klass, konditionsboxning, body combat eller Piloxing. Jag älskar boxning för att man känner sig tuff och grymt bra för konditionen. Kan också släppa styva muskler i axlar och nacke.


Kick some butt!
/A

3 kommentarer:

  1. Jag tror att man aldrig kan träna för mycket core, jag ska försöka få till mer av det nu här under vintern :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. absolut skall man träna core :) Och man märker själv har man någolunda core så märker man av andra musklerna bättre och får en bättre träning. Snygg blogg förresten du har! :)

      Radera
    2. Det är så sant, coren är verkligen kärnan :) Då jag hade problem med vaderna för några år sen var domen från fysioterapeuten att jag måste träna upp min core. Och det var faktiskt lösningen! Tusen tack vännen, vad glad jag blir :)

      Radera