bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Inför stockholms resan, del 2

25 januari 2013

Inför stockholms resan, del 2

Tjena alla! Läget? Höll på att frysa fingrarna av mig imorse men det är så vackert ute nu just. Härligt!

Del 2 eftersom nu talar jag i Vi form här för att jag har ju faktiskt två andra med mig på resa så har vi två dagar utrymme för andra saker en att svettas på plattan i globen och få en massa inspiration av alla.

Så då tänkte jag ge tips på vad man kan göra i stockholm och det jag vill ha hem, vill göra. Som sagt när man knarkar mycket svenska träningsbloggar så får man också idéer om att jaaa men dit kan man ju också åka.

Det som mest kanske går ur sin plånbok är allt som har med mat att göra. Det finns en hälsosam-snabbmats restaurang i stockholm som ligger centrala Kungsholmen, ni vet där stadshuset ligger. Denna restaurang heter Noodlemama. Kort beskrivning: Asiatisk, nudlar/ris, Kött/tofu, dressing + juice.

En till lunch resturang som jag skulle tänka mig att testa också är Kalori denna resturang ligger på det välkända eskort, prostitutions gatan, malmskillnadsgatan även turist bussar parkera på denna gatan. *fniss* Nåja tillbaka till lunchresturangen, ligger nära korsningen till kungsgatan. Positiva är att de har bra balanserad mat som tillämpar sig för olika matbehov och dieter. De har stor kunskap inom energilära och matförståelse. helt enkelt något man måste testa.


Ett till ställe jag skulle gärna testa är Juiceverket, finns på odenplan och centrum i den nya fancy MOOD gallerian (berätta mera om den senare) Som namnet säger så juice, smoothies och kändisen Andreas Wilson.

Det finns ju oändlig med mat utbud, några jag fastnar för är Cappuccio i Gallerian och deras hälsotallrik, rekommenderas och PK huset, salladsluncher, smarriga. Också i NK så har de Blueberry lifestyle, ni hittar den här, med smarriga smoothies och rätt goda wraps! Har ni tips på luncher i stockholm så kommentera gärna! :)

När vi är in på mat sidan så hälsokost produkter är jag ju galet förtjust i och vill gärna prova mig till fram och speciellt läs in vad de innehåller. Nu före jul hitta jag Shirin Djavidis produkter för Holistic kostillskott som jag läst på nätet och nu ska jag hitta dem i sthlm, sugen på hennes protein. De som inte visste så var hon faktiskt till Närpes före jul också. Tyvärr missa jag tillfället.

Päron och banan/kokos vill jag ha hem! :)
Om vi håller oss inom stockholms city så finns det massor med shopping man kan göra även sevärdheter.Men vi tycker ju om att shoppa eller hur?

Drottningatan blir bättre och bättre, har stor kapsäck med dig så no problems den. Två stora sport affärer som jag rekommendera pga. av det stora Nike shoppen är Intersport och stadium brevid. Lagerhaus finns också på många ställen även på drottninggatan, rätt billigt med roliga presenter, inredning.

På Sergelgatan finns en stor Monki och Topshop affär men också halvfavorita Mango som inte finns upp i Österbotten. När ni är på denna sidan av cityn gå titta på Hötorget med alla gosiga torghandlare. Går man upp från hötorget till sveavägen finns det en adidas butik också. Många vet ju om det här redan men för dem som inte vet kan vara en riktigt bra info.

Gallerior mitt i sthlm är ju förstås Gallerian som har stor Bik Bok affär men också den amerikanska kedja holister, cool affär men mörkt, tänk er serien O.C så är stuket på affären. Nya MOOD gallerian, för dem som kanske har lite mera pengar i fickan. Fint ställe. NK som är den gallerian alla talar om inget speciellt förutom jag älskar deras Te avdelning. PK huset har ett nytt sportaffär Andmotion, tänkte smäll av med deras dyra sportkläder men speciella dock! Skor i nedreplan och hårartiklar för den som vill har ganska billiga hårmärkes produkter.

Går man upp från gallerian till norrmalmstorg och Berns så finns det en ny Ascis affär som säkert vi kommer att besöka. Sen på upper east som jag kallar den, biblioteksgatan, gamla teatern affären Urban Outfitters, bara att gå in där så är det bara roligt. Östermalms saluhall är något jag älskar eller saluhallar överlag. Lukten och människor. Fantastiskt. Mycket mer finns det att göra men här är några.

Smink galna typer så kan man åka till täby centrum och checka in Sephora och barkaby outleten för den som vill ha billiga märkeskläder.

Sevärdheter, allt från gröna lund och akvarium, museer men något som man skulle kunna se, min fästman åkte i den när jag var på Nike Blasten ifjol, blev sur för jag skulle gärna åka med men globens skyview, se hela stockholm på toppen av globen, inte illa va? :) Tom Tit är bra för båda stora och små människor lite utanför stan i Södertälje. 

Om jag inte skulle åka på the nike blast skulle jag säker prova olika gym och olika nyheter inom hälsa och gruppträning men det kommer annan gång. Som sagt det finns att göra i sthlm, lite pengar fickan och en karta om man inte kan sthlm utan till förstås.


Fredags aktiviteten väntar och ge gärna tips om ni har några andra tips åt mig så kommentera gärna, tar emot med tacksamhet. :)

Trevlig helg :)
/A





2 kommentarer:

  1. WAU VILKET BRA INLÄGG!!!! :) Du kan minsann Stockholm du, känner mig hur trygg som helst att åka med dig dit. Wiii, vad vi ska ha kul! Massa av de där ställena du nämnde vill jag besöka. Jeejee, bara några dagar kvar nu. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, tack! :) Skick bara dit du vill så kan jag leta upp platsen. Inte kan jag säga att jag vet stockholm ut och in men rätt bra. Man lär sig något nytt hela tiden när man är där. Längtar <3

      Radera