bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Den där smarriga våfflan

10 januari 2013

Den där smarriga våfflan


Recept passar bra för nöt allergiker:

6 ägg 2 hela och resten vitor
2-2½ dl mjölk
2½ dl havremjöl (mixa havregryn)
2 tsk kokosmjöl
1 tsk husk/psylliumfrön
1 tsk bakpulver
10-20 gram smält kokosolja (till smeten och för att smörja järnet)
1 mosad banan ev. lite sötningsmedel till
nypa himalajasalt

Rör ihop allt och låt det stå en stund före du börjar våffla för det kan hända man behöver lägg till mera vätska i smeten, den blir rätt stabil.

Servera med turkisk yoghurt och upp tinade bär. GOTT!

Medans jag talar om mat vill jag rekommendera något som jag har testat i både frusen cheesecake är protein pudding från fast. Tyckte först det smaka lite konstigt strävt men nu kom på något gott när jag testade.

1 dl protein pudding pulver
några dl mjölk
några matskedar turkisk yoghurt
låt det stå länge i kylen gärna över natten så smälter pulvret bättre och inte smakar strävt, lite konstig eftersmak pga. sukralosen. Men bra att toppa till bär och inte varför perfekt till dessert åt främmande!
så tummen upp! :)


Runda av att säga tack för mina fantastiska kunder i Närpes, roligt att se era ansikten igen. Vi kör hårt! 
Kram/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar