bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: KAOS!

03 januari 2013

KAOS!

Min dag:

kaos i min hjärna, ibland släpps allt som flyger i min hjärna ut, ibland bra och ibland mindre bra. 

Deodorant, vi använder den alla dagar och försöker testa naturliga produkter. Har inte hitta den riktig bra än men lite fakta om vanliga deodoranter och dess innehåll. 

I de flesta varuhus deodoranter innehåller alkohol, Aluminiumklorid/aluminiumklorhydrat, parabener m.m. 

Alkohol är den typ som torkar ut huden och gör den mer känslig. Men den gör lättare att transportera kemikalier i kroppen och i blodet. 

Alumininumklorid/Aluminiumklorhydrat är antiperspirant betyder att det täpper porerna med en liknande tjock gele som blockerar dina svettkörtlar. Alumininum trängs in i huden och kan förhöja kroppsnivå av aluminium. Hög halt av aluminium i kroppen kan ge hälsoproblem i centrala nervsystemet som kan ge t.ex. Alzhemers men också bröstcancer.

Parabener finns i flera olika krämer i dagens läge och kan ge upphov till cancer och kan vara hormonstörande och allergiframkallande. Parabener är konservingsmedel som används i kosmetika.

Nu testar jag denna:

Skall jag vara helt ärligt är jag inte riktigt nöjd med den men skall ge den en chans än före jag säger något mera av den. Men passar säkert åt de dagar som är lugn. Svettiga dagar hjälper den noll än så länge. Lukten är behaglig men ganska stark. Återkommer om den är hiss eller diss.


Nu simpson och en dusch? 
Kram/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar