bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Ge oss mera mys!

27 januari 2013

Ge oss mera mys!

Dagens klass gick bra, verbalt allafall. :) Kände att jag fick ut det jag ville att säga. Nöjd med timmen och det är alltid lika hjärligt när man får direkt feedback, solsken i mitt hjärta. Tack kunderna ni gör min dag.

Som rubriken säger så kramar, mys, kroppskontakt ger mycket till en människa. En enkel kram till en vän, kan rädda personens dag i ett leende. Jag själv har inte varit så kramig till mina vänner ända tills jag kom till en ny arbetsplats och träffa nya vänner. Kramgott! :)


Mänsklig kontakt är något som vi behöver, alla vet om det men det finns de som tycker det är obehagligt även som när jag jobbar som instruktör och rättar till någon kan man få avvisning att inte röra personen även om jag gör det för att inte personen skall bli skadad men också klappa på axeln eller visa att man bryr sig genom pusha personen, du orkar mera! Jag hinner inte på piloxing timme med alla men ibland vill jag ge personer lite mera pepp och lite mera GO! Och gapet mellan ledaren och gruppen minskar, att vi gör det här tillsammans.

Mänskligt kontakt med våra medmänniskor, visa respekt, visa mer kärlek. Ett leende väger mycket mera än en sur läpp. Kramar ge bättre immunförsvar för att vi byter ut våra bakterier med varandra (mysig eller hur?:)) men också endorfiner vi får av kramen och vi slappnar av. Ge oss mera mys! Mys med föräldrar, vänner, killen m.m. 


Nu ska jag gå och mysa!

Kram till alla!/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar