bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Step/Muskel, StepBody

10 januari 2013

Step/Muskel, StepBody

Kärt barn har många namn. Ikväll börjar vi på MG depån med Step/muskel. Oftast när jag gör pass eller en klass, så tänker jag först vad vill jag har ut av passet. I step/muskel passet hade jag tänkt, nu efter nyår alla tänker på "ååh jag har ätit för mycket av de ena och andra" inte alla men jag känner minst en som gör det. ;) Så passet idag uppbyggt på mycket core, plankor i olika former som trigga olika delar av kroppen, speciella så är bröst, armar och axlar. Så ni vet vad som väntar er. ;) Core är ju den delen, våran kärna i träningen som jag har pratat om som vi behöver ha helt enkelt.

Musiken? Lite blandning om faktiskt gammalt och nytt. Jag faktiskt använd mig av mixmeister programmet för att gör en liten egen mix på det hela. Det tar sin tid, typ en hel dag för att jobba med den men lite billigare än att köpa/ladda ner musiken. Kul att jobba med.


Vill du gå på klassen ikväll? Gå att boka klassen online här.



Kommer senare ge ett våffelrecept som blev till igår, hög protein utan vetemjöl och socker.
Kram/A

2 kommentarer: