bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Korv?!

14 januari 2013

Korv?!

Det finns oändligt med korv när man kommer till livsmedelsaffärerna men nästan 70% av korvarna som ligger där har låg kötthalt i sig och oftast lurar konsumenterna att det står en visst att 80% som liknar kött?! och typ 20-40% är kött i korven.

Men då vill jag nämna att det finns nyttig korv, tyvärr så skulle jag gärna se mera lammkorv på 90% kötthalt, kalkon, kyckling. Kalkon och kyckling har jag hitta faktiskt och rätt nöjd, inte helt hundra nöjd på tanke hur mycket E-nummer som finns i den.

Så korv kan vara nyttig, bara den har hög kötthalt och inte den som liknar kött...Tips på grillkorv som jag brukar köpa hem är denna på 70% kötthalt skulle gärna få innehålla minst 20% till av kalkonkött i den.


Om ni vet var man hittar korv med bra kötthalt i sig så säga gärna till! :)

Annat idag utan korv så är att jag har ett fylld pass ikväll med många nya deltagare på Pilatesinspirerad motion i Övermalax ikväll! För mig så är det helt fantastisk kul att få träffa er, nya som gamla. Hoppas vi kommer att få en rolig stund med varandra. :)

Träningsveckan kommer upp senare idag/kväll.


Kram/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar