bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: underbara under

22 mars 2013

underbara under

Jag lever mest med sportbehåar för att de är så himla bekväma och snygga förutom när jag ut på fest så använder jag inte dem. ;)

Sportbehåar behöver man för att brösten skall hålla på plats och att inte tänja ut tuttarna. För att när man inte använder en sportbehå då gills inte heller vanlig bygel behå när du tränar för att när t.ex. när du springer så hoppar brösten och elasticiteten tänjs ut och ni vet resultatet.

Det finns olika sportbehåar till olika träningar. Och de färdiga inbyggda sportbehåar i sporttoppar = värdelös. Utan köp en ordentlig sportbehå som du kan använda, det finns förstås billiga på t.ex. H&M som helt användbara. Idag behöver man ju inte ha en behå som är svart, beige eller vit utan mönster, fräscha färger. Me like! :)

Det finns 3 olika nivåer på sportbehåar: low impact för yoga och lung träning. Medel är för gruppträningar och gym. High impact är då för boxning, hög intensiva träningar, spring, jogg m.m.

Funktionella trosor finns det också som transporterar bort svetten från kroppen samma sak som på sportbehåarna. Jag har mina favoriter björn borg men också från casall och röhnisch finns det funktionella trosor som inte har den här typiska troskanten som de flesta inte vill ha. En sak de är GRYM bekväma, sköna och snygga.

Som ni ser på bilden så svarta längs upp till vänster är H&M, leoparmönstrad Lorna Jane, Svartmönstrad Nike, Turkosa Casall även bäst i test för hög impakt träning, Vit från SOC, Svart med snygg cross behå från DOM och medel impakt träningsbehå från Casall med vadering. Den korall neon jag har på mig är från H&M. Trosor från: Röhnisch, Björn Borg och Casall. 
Så sätt en liten peng på en bra behå stora som små tuttar! För den bästa bekvämlighet.

Keep safe what your mama gave you ;)
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar