bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Tough Love

06 mars 2013

Tough Love

Gårdagens Piloxing eller though love som jag ibland tycker att piloxing är. Viveca Jensen har ett citat alltså hon som är skaparen av Piloxing at"Don't put limits on yourself, stretch them!"

Och det är sant. Samma sak under klassen, jag har en lite teater apa inom mig och jag väldigt mjuk som personligen men ställer jag mig upp på scen så vips blir alter egot militärbruden fram. Jag vill gärna se att folk kämpar och boxar hel vilt, ser elden i deras ögon men också att ha kontroll, precis som man tränar boxning men också andra boxningsklasser. Därför älskar jag boxning för det finns regler hur man slår, teknik och svettfaktorn + att man får snygga armar och axlar. ;)

Vi är inte vana med att ropa och ha ljud på timmen men väldigt amerikansk då istället. Visste ni att när man blir trött är det bättre få ut lite, ropa, svära eller dylikt :) ni vet när killen kör bänkpress och han har sista repsen kvar dra upp och skriker för att få upp den på stativet, de är det som är att få sista klämmen sista kämpningen än att hålla tillbaka den. Samma sak med någon "wuuhuar" under en Body Pumps timmen ovanligt jaa men otroligt peppande. Den här JA we did it känslan. Släpp alla hämningar ibland.

Jag var aningen tuff under timmen igår men bara under boxningen och se att orka mera, kämpa hårdare för jag vet att ni kan mera och orkar mera, att ni är AWESOME helt enkelt. Och lägg inga gränser på dig själv utan stretcha ut dem! Believe in you!

Pilates är något som skall kännas vacker, du är vacker om du känner dig vacker. Gör en vacker övning som ändå i slutet börjar bränna i baken eller i vaden eller i magen. Tycker pilates i Piloxing är ganska kul för då får man ta fram sitt alter ego 2 BallerinAnn. Den glacirösa, den vackra du, den stolta du. Ser många fina, vackra människor som kryper ihop, kom ut ur skalet, jag vill se dig, du din vackra skapelse, sträck på dig, känn dig stolt.

Och inte minst när man fokuserat, kontroll. Det roliga dansen, finns svåra men också lätta av dem och det skall va kul, kom ut ur glåmiga vardagen till livet är ett dansgolv. Bring your on diva style into it! ;)

Så Pilxong är Sleek, Sexy and Powerful som vi alla kvinnor har inom oss, Visst? :)


Vi ses i Malax och i Helsingby med lite Woop Woop, Punch, squeez, Burn Baby Burn, Stretch.
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar