bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Mera timmar, tack!

15 mars 2013

Mera timmar, tack!



Nu för tillfälle så är det mycket på gång och ibland känns som de man skulle behöva göra blir inte gjort. Som jag skulle behöva verkligen ta öva på Body Pump och håll någon klass men när? Mina vilodagar nu just går på att jobba och jag behöver det för ekonomiska skäll och jag tycker det är skoj också men också ett måste för att klara av hyra, mat osv. Alla måste jobba, alla måste ha pengar visst? Instruktörsjobb alla vardagskvällar som jag också älskar och skulle inte en minut byta bort dem för något. Mat skall göras, mellanmål och långa resor. Jag har inget emot att köra bil men ibland önskar jag att resorna var kortare för de tar mycket tid. Men vi bor i Finland och avstånd mellan städer och kommuner är långa pga. av stort land men få invånare.

7 timmar sömn är något som jag behöver för annars så skulle jag väl vara ett monster. Prioritering är allt, kunna ta hand om familjedelen samt fritid och jobb. Fritid har jag som sagt valt bort för tillfälle, allt känns som en ända bokningschema. Hej ring och boka tid om ni vill träffas, låter inte så charmigt? Men det är tillfälligt tror jag och jag lider inte så mycket av det än bara det är sunt på något sätt. Hela helgen kommer jag att jobba på LadyLine så inget illa med det utan roligt med något nytt. Så vi mötts på respan! :)

Body Pump licensen är lite i gungning, jag tycker jätte mycket om det och jag vill ha licensen och jag vill kämpa. MEN det här att kämpa är inte roligt ibland, lite kluven över att är det värt det? Känner mig stressad, prestationsångesten bara tänka tanken av att klara av det, tänker på misslyckandet. Ja, ibland tro jag inte heller på mig själv. Kunna hitta glädjen av att känna sig pressad på ett bra sätt och kunna göra det till sitt bränsle, motivering att nothing is impossible och känna att I'm possible. 

Det kan vara svårt att släppa det som har hänt och gå vidare. Men kom ihåg framrutan på ens bil är alltid större än bakspegeln. Varför? Vi skall blicka framåt, ta fasta på vad vi är bra på och ta in den positiva feedback vi får, låt det inte det rinna av dig. En negativ feedback kan få en att känna sig urusel mot 10 positiva feedback kan bara vara osant. Sväng på steken och ta emot den positiva feedback och kasta negativa delarna i papperskorgen.

Det kommer alltid finnas någon som är bättre än dig men det finns ingen som är du, så gör bästa versionen av dig själv.

Kärlek
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar