bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Var realistisk

15 februari 2013

Var realistisk

Vi kvinnor, tittar gärna på andras kroppar tänker whao om jag såg ut så... eller de där modellerna på victoria secret show så snygga och så tittar man sig själv spegeln och är missnöjd. Va inte det.

Realistisk om sina mål och mot dig själv, att sträva till orealistiska mål leder till frustration och sanningen är att i en modell i victoria secret så skall du var 1.80 m och kilometer långa benen som 0,1 % kvinnor i världen har. De du kan göra är att må bra och om man vill ha ett mål gör det för dig och tänk att jag skall göra en bättre version om mig själv.

Man läser nästan titt som tätt i olika tidningar får VS rumpan som du alltid önskat dig. Övningarna kan vara bra och det ger tips. Synd att både yngre och äldre blir hjärntvättad av versionerna, hets helt enkelt. Vad hände till att ha som mål att må bra och bli tillfredställd genom att sätta upp realistiska mål åt dig själv och nå dem.

Det som jag har som mål är att bli stark och smidig. Om man vet sina svaga sidor och vet att man måste jobba med dem inom träning. Försök ät rent är ett mål i sig själv också att man håller 70%-30% eller 80%-20%, slinkar det ner något sött gott så är det inte hela världen, världen går inte under för det.

So for the ladies out there, Be Strong, Be confindent and Be YOU!

Förlåt men jag hänger ut min snygga vän här brevid mig, Team  Powerful helt enkelt! 
Fredagslåten:

Strong together
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar