bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Mera bakning

13 februari 2013

Mera bakning

Jag brukar säga att bakning är en del av min terapi speciellt när jag är nervös, får bort tankarna från annat och får skapa något. Idag inget undantag eftersom jag var hämta videon igår och på fredag skall det filmas så om någon i närpes område är intresserad av att komma på en Body Pump timme så kontakta mig på emailen: ann.franzn@gmail.com. 

Tänkte köra egen gymträning men som sagt det är en berg och dalbana i mitt liv just nu så det fick lov varva ner efter Piloxing timmen och var på en Body Balance, som var skönt och fick mig att fokusera lite mera på vad jag håller på med. :)

Träning är för mig också en terapi men också avslappning som yoga och pilates att få varva ner lite och få bort lite av min monkey mind status i hjärnan.


Dagens recept är faktiskt busenkelt, tar kanske en tid med att grädda och torka knäcke brödet men de du behöver är:

1 dl Solroskärnor
1 dl Sesamfrön
½ dl hela Linfrön
2 msk Pofiber
1 msk Fiberhusk
½ dl Kokosfett
2½ dl kokande Vatten
1 tsk Havssalt

- Rosta frön och kärnor om man vill och sen sätt det i en bunke med pofibret och husk/psylliumfrön. 
- Smält kokosolja och häll i vattnet, låt det koka
- Häll vattnet och kokosolja i de torra och rör om ordentligt
- Bred ut degen på ett bakplåt med bakplåtspapper, man kan använda en slickepott för att få ut det tunnt
- 150 grader och 45-60 min i ugnen 
- Efter det skär bitarna och torka i några timmar i 80-50 grader. Låt dem svalna och hugg in! 

Passar bra till ostbrickan också! Om man vill kan man variera på mängden frön och adda också pumpafrön.

Kram
/A

3 kommentarer:

  1. Håller med Sofia, fräsch header! Och du, lycka till med bodypump filmandet. Du fixar det där Ann! <3

    SvaraRadera
  2. Tack ni gulliga tjejer!:) Tack michaela för stödet <3

    SvaraRadera