bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Fjuttig finska och leende

19 februari 2013

Fjuttig finska och leende

Min finska variera från dag till dag. Vissa dagar låter det bättre och hittar orden men som idag hittade jag inga ord och var riktigt bakom flötet men ändå har jag börja hänga med i diskussionerna även om någon frågar måste jag tänka till.

Att roligt att få diskutera och min smarta vän Sofia har ett riktigt bra inlägg som ni kommer in på när ni trycker på hennes namn. Att träningsbloggare är ytliga, att vi talar mycket om träning och hälsa, postar fitspo bilder, inte alla men många.

Jag skriver blogg för att kunna motivera min läsare på bästa sätt och tar upp vad jag tycker är bra, andra kan ha andra åsikter och det finns gånger man måste tänka till själv. Men det är fin linje på vad som är bra och vad som är dåligt, hur långt kan man gå för det är provocerande eller korsar linje till extremt? Vi har olika syn på hälsa och på träning därför är vi väl många som har en träningsblogg för att vi tar upp olika saker och vi tilltalar också olika läsare. Vi skall frågsätta, därför lär man också nya saker också.

Så det handlar om förnuft och om sina egna värderingar. Fråga dig själv, vad är din värdering?

Tankeställare och mycket gott sällskap i olika former, så jag får gå med ett leende på läpparna till sängs men mycket trött så min värdering just nu är lite mys och en varm säng. 

Nighty Nighty
/A

1 kommentar: