bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: De här med bekvämlighetszonen

05 februari 2013

De här med bekvämlighetszonen


Min bekvämlighetszon har testas denna helg och att våga göra något som man inte kanske våga gjort förr. Min vän och jag gick på Strip Bed med Åsa Eriksson, så härlig person! Och for the record, vi strippade inte men lite touchie touchie på oss själva och ja... vi testade våra gränser men ååååh! (ekar i hela byn) det var så fantastiskt kul! som små barn igen igen igen!
Åsa och Kristin Kaspersen

Åsa Eriksson


Efter passet så självförtroendet boostades och jag var allafall glad, väldigt glad. Man kan säga att jag kände mig som på bilden däruppe. 

Därför vill jag prata lite om bekvämlighetszonen för där jag förknippar att man vågar inte tänja på gränserna helt enkelt, bekvämt, drömmer men inte våga göra drömmen, vill ha högre lön men vågar inte fråga m.m. små saker kan det handla som DU vill men inte vågar.

Att kasta sig ut från bungy jump kan förknippas att komma ur bekvämligheten, svettas, rädd, nervös, panik men hur känns det efter? en sån lättnad. Koppla ihop handlingskraften med viljan. Det är inte att göra rätta beslutet ibland utan göra det du vill.

Tänk på vad är du nöjd med? Lessen at du inte kan dansa? Ta en kurs i dans! Vill du bli något som du alltid ha drömt om? What are you waiting for? Go and get it! Det handlar om att våga tro på dig själv och våga ta tag i det. Låt det inte puttra för länge utan bara gör det.

Piloxing på Lady Line kl. 16.30, kom med och prova din bekvämlighetszon! ;)

Kram/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar