bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Tankar, lagom och monkey mind

10 februari 2013

Tankar, lagom och monkey mind

Haft en lagom dag, ni vet alla dagar inte helt underbara men de är inte dåliga utan helt lagom. Inget extra.

Roligt att får se mina kunder och mina vänner, det gör ett lyft i min dag som är lagom. Därför kom jag på en sak när man diskutera och så att vi är olika men ändå samma. Vi har lärt oss olika saker, vi ser olika saker på ett eller annat sätt och ibland krockar det totalt. Men man skall ha sin åsikt och våga vara kritisk för de man ser och hör men ändå kunna respektera att någon har en annan tanke om det.

Låten som jag har inlägget, påminde mig om att tänka. Hetsen idag om att vara smal, fett procenter, mat och att träna 2-3 timmar per dag. Det finns ett liv bort om träningen, det kan vara en del av din vardag. Jag vet jag lider av ha en monkey mind, hoppar från gren till gren och ibland glömmer att stanna upp och titta runt, tänka. Fick aha upplevelse efter Kristina Kaspersen föreläsning på Nike blast om att vara eller få/ha monkey mind nu som då. Hetsen, stressen att jaga något och glömmer bort det som är viktigt för oss. Att hålla om de du älskar, de behöver dig lika mycket som du behöver dem. Sunt förnuft helt enkelt.

För dem som jag inte hade kramat och inte kramat tillräcklig idag så skickar jag en cyberkram istället.

KRAM
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar