bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: STRONG

21 februari 2013

STRONG

Olika situationer och vissa gånger så känner man sig stark, kanske mest ytliga påfrestningar som man har kört 40 kg i bänkpress, stå på huvudet, en svår yoga ställning, dans. boxning eller något som man har övervunnit helt enkelt.

Har gått lite från min princip om halv nakna kvinnor på min blogg men jag försöker få fram att du skall känna dig stark på ditt sätt, speciellt kvinnor vi behöver känna oss starka med en kvinnlig touch! då menar jag ju inte heller att ni skall kasta kläderna de vill jag ju inte för jag skulle inte visa mig stark för att visa mig halvnaken. Om jag skulle visa mig stark så skulle jag antingen berätta om saken eller beskriva det med en motivations citat eller när jag är i action på gymmet. Bilderna skall visa vad som kan vara svårt, snyggt men inte omöjligt.

När jag känner mig stark är att kunna stå för min åsikt, orka lyfta tunga vikter, boxning, svåra danssteg och övervinna något mentalt men också stå på sig i situationen där du blir kränkt.

Inte betyder det att vi måste ha muskler för att kunna vara stark utan kunna stå emot det vi inte står för. Stå på själv!

Här om dan så tänkte nä jag ska stå på huvudet, tyvärr inga bildbevis än men första dagen nä gick inte hitta inte tekniken och några dagar sedan så stod jag på huvudet. Det sitter i vår hjärna vad vill, vad gör oss starka.
Tanke blir till handling

Ensam är stark, men jag tror på samarbete, kommunikation som gör oss ännu starkare. Tänker man jag är stark så är du stark och står för att du är stark, betyder inte att ytlig du är stark utan mentalt stark. Man har kunnat gå igenom något som har kunnat gjort dig svag men svängde på det och gjord en nytta av det, blev stark av det.

Att överkomma ens svaghet och gör det till ens stark sida. Hitta en lösning på sina problem kan gör en stark eller misstag som blev en lärdom och gjorde en starkare, en utmaning som du inte skulle tro du skulle klara av och du gjorde det! Det är vad du gör, handlingen som får resultatet, man tänker men det är först handlingen som får det bevisat.

Ingen skall trampa på dig, men låt dem som vill vara med dig in i ditt liv. DU ÄR STARK och Det är du som sitter i förare sättet i ditt liv.

VAD BLIR DU STARK AV? (både fysiskt och psykiskt)

Laddar upp för StepBody ikväll kl. 17.00, stark, kondition och svett, anmäler på MG depån online bokning. eller de som har vuxeninstitut flex kort så pilatesinspirerad motion kl. 19.00 i gymnasie salen.


Be Strong, Be you
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar