bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Snygg före gym?

16 januari 2012

Snygg före gym?

Många som vill träna och känner sig fet, ful osv. och vågar in ta sig till gymmet för gymmet har ryktet att bara vältränade går dit. Då måste jag får sätta käppar i hjulen för dem som tänker så. Ett gym är för alla, de som har "vältränade" kroppar så kanske kom från att vara överviktig, för smal eller något annat för att ändra sin livstil.

Jag hade lite hull på mig när jag var yngre och som sagt jag hade en vännina som presentera mig för gymmet och jag blev fast. Sen dess har jag gått från vältränade ben och en triangel formad kropp för att testa muskelträningen men det börja bli lite i överkant. Bestämde mig att gruppträna och styrketräna dvs. mera kondition och mindre styrka. Visa resultat men vågen står där den står. :)

Att komma över rädslan att inte passa in eller kanske mera ursäkten att inte gå men då har fortfarande ditt dåliga självförtroende om dig själv. Ryck upp dig! Tänk om du vill bli något gör det och kom över rädslan. Do one thing every day who scares you. Livet är för kort att grubbla över. Må bra och tycka om dig själv i stället för att tänk om... han, hon, den, det tittar på mig? NEJ! De gör de inte för de har inte tid att tänka på dig. Glöm bort vad folk pratar och gör din egen uppfattning. Hårda ord men är det inte sant? Det är inte någon annan som vet hur du mår, hur du känner utan det är du som vet det.

Så lägga alla grå, svarta tankar i en säck och kasta dem. Släpp in kärlek, värme och solsken. Testa dig fram, Vad har du att förlora? kanske något som du inte behöver ha. Öppna ögon och sinnet.

Så här i förbi farten så gruppträning på MG depån (kom ihåg att boka), kl. 16.45-17.45 StepBody med mig eller Piloxing i gymnasiesalen kl. 19.00-20.00 (pris: 25€ för NGF-kurs)



Ha en lurvig vintermåndag!

Kram
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar