bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: ägg ägg mera ägg

11 januari 2012

ägg ägg mera ägg

ät så får du skägg! in på protein veckan märker jag. Kanske bra det får man se. Imorse var jag på gymmet och höll pilatesinspirerad motion kl. 10.00 och det passar alla från unga till äldre så  jobbar du skiftes arbete så då är det här perfekt åt dig eller före jobbet om man vill få en extra energi knyck! Efteråt styrketräning åt seniorer, ett litet trevlig gäng måste jag säga :) Man kan ju bara inte sluta älska sitt jobb som instruktör för igår hade jag underbara deltagare som bara svettade! Love Love Love

Och så dagens tabbe! Ja vad skall man säga.. Tanksprid eller dra allt över en kam? Då händer det så här att man åker till malax för att hålla kurs men ingen kommer, tack för att man har smartphone och kollar upp att när skall jag hålla.... JO nästa vecka först så jag är före min tid, bättre det än efter! :) Nå min mor och jag fick ju ett gott skratt och en sväng till Vasa där vi var till Vasklot till Micky Björkholm trading (importföretag) där de hade märkes kläder till halva priset men förstås inte mycket variation på storlekarna men kamma ändå hem en vinterspring jacka, pannband och en bomerang tröja åt killen.



Inte världens bästa bilder. Men behöver ni sportkläder, åk dit! Massa sköna färger fanns där, Färgexplosion! :) Hitta en sommar maxiklänning som jag sukta efter men plånboken och stoleken sa stopp! Jag nöjer mig med detta tills vidare... Måste spara ihop till NikeBlast som är om några veckor. III, Exacited! 

Annars var jag prova en så good yoghurt/kvarg sak. Inga e-koder, Hurra! Men lite för mycket socker men bra med naturligt protein och det är som mycket som: 


Jepp den isländska Skyr yoghurten, det sa bara HMMM! i magen. Men ack inte så billig som jag önskat den har varit så bäst man gör det själv då. Bra och god mat kostar för mycket. Synd men så är det. Potatis, vitkål, morötter är faktiskt billiga (och det tackar man gott ja till!) 


Men imorgon vet jag att Piloxing på MG Depån, gå och online boka er! Och sen Pilatesinspirerad motion via MI i gymnasiesalen. Kl. 17.00 respektive 20.00! 


PEACE!


A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar