bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Att klättra över berget

19 januari 2012

Att klättra över berget

Titt som tätt får jag höra historier som gör mig glad och det är historier om att inte ge upp. När något är för svårt för en själv så tänker man att nej det här går inte, jag kan inte, jag ger upp. Don't be that person! Man kan övervinna allt, bara man vill. Som José Nunez var hit på besök i Närpes, alla är vi akrobater inombords, alla kan bli akrobater! Sant. Det är bara det man VILL. Människan av naturen är lat. Och när något är för svårt för oss så ger vi upp, vi orkar helt enkelt inte. Varför? Var är den där kämpar glöden? Jag vill, jag orkar och jag skall vinna! Vi får för mycket serverad åt oss, vi behöver inte kämpa utan här ät det här pillret så går du ner i vikt osv. eller parkera så nära dörren som möjligt för att slippa gå så långt, vi behöver inte ens tänka utan tv och datorer tänker för oss, tyvärr så blir vi allt dummare för vi orkar inte tänka. Hur blir det när vi blir gamla? Skickas till servicehem när vi är 50-60 år? Det finns dem i andra länder som klättrar över det omöjliga och har hjärta för andra, tror på något fast de inte har något. Och de är lyckliga.

De jag har hört om solskenshistorier var en äldre person som kom och sa att när den började på gym kunde den personen bara gör en gång övning på en viss maskin, idag kunde den personen göra 10 gånger. Den personen var lycklig för den personen kan inte vara utan gymmet för att kunna hålla sig i skick.

Många andra som har gått på Piloxing, sa att tänkte ge upp första passet för att jag hade noll balans men gav f*nanamma att övervinna sin obalans, idag även jag ser även på många att balansen och självförtroende är mycket högre upp. Tummen upp!

Många ger upp för de inte kan, Where is the positive spirit? Man kan bara vill. Jag själv har börjat från noll och man klättrar och klättrar. "Attityd ger skillnad" citat från Winston Churchill. Det handlar om grund och botten vilken attityd vi har, till andra, till dig själv, till träning, mat, precis allt! Hur mycket är du villig att kämpa för dig själv, för din familj....? Listan är oändlig. Men det är bara du som kan göra någonting åt det.

bild googlad
Känner ni för träning idag, Närpes? Boka din tid här på MG Depån online bokning. Piloxing kl. 17.00-18.00 eller andra klasser som står på schemat där.

Tudeluuu!
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar