bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Oh Bananas!

23 januari 2012

Oh Bananas!

Då va helgen över och vardagen igen. Roligt och bara 2 veckor kvar till Nike Blast!! Och deadline den här veckan för teori. Woop Woop. Måndag härliga måndag med StepBody och Piloxing.

Helgen varit bra, har äntligen haft vänninesällskap! Tack gärna med mera vänninekvällar! Länge sedan och det var så kul att ha er. Och glömde att säga om skålen jag fick (att jag har önskat mig en sån så TACK!).

Det pirrar i magen idag, exalterad över diverse saker. Men jag skall dela med mig om min hemgjorda salsa och gucamole för att vill gärna laga och koka saker från noll.

Salsa:

Några tomater
1 rödlök
1 chili (eller 2 för dem som vill ha det HOT!)
enstaka droppar av ättika

Koka tomaterna i vatten tills skalet har rullat ihop sig. Hacka löken och chillin stek ihop så löken blir genomskinlig, hacka tomaterna sett i koka på lågvärme, ev. lite vatten och ättikan låt det koka en stund och häll det i en skål eller något, låt det svallna.

Gucamole

1 stor eller 2 avokado
1 cremé fraiche burk
1 vitlök
några droppar lime eller citron
salt och peppar

Mosa avokadon och rör ihop allt, smaka av. låt det stå en stund.

Man kan servera med hembakat pitabröd, salladsplock och malettkött. YUM! Ha börjat bakat Pitabröd för istället för att köpa tortillas. Mycket godare!! Det kan ta längre när man gör saker och ting från noll men man njuter mera av maten då också.

Hård träning och ha en bra start på veckan!


Hug
A

2 kommentarer:

  1. Danke fö recepte på Gucamolen, an va supergod! :) Å kvällen va supertrevli!

    SvaraRadera