bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Problemlösning

18 januari 2012

Problemlösning

Igår kväll när jag kom hem från Piloxing och Pilates i Kristinestad så gör man sin vanliga, duschen, äta, surfa och sova. Men tänkte inte ha en sovlös natt till så jag tog magnesium tabletter bara för att jag har glömt att tagit dem på senaste veckan och jag fick sova hela natten utan att va irriterad, spring i benen eller ha sjukt varmt. Vaknade upp halv 8 och kände mig utvilad. Fantastiskt, antingen ren slump eller som jag tror att musklerna var stressad och behövde magnesium för att slappna av.

Annars började dagen på gymmet för pilatesinspirerad motion och styrketräning för seniorer. Mycket trevlig och lugnt. Nu blir det då matlagning och förberedelse tills ikväll med 2x pilatesinspirerad i Malax.

Mattipset blir omelettrulle med malettkött och champinjoner

5-6 ägg
1 dl mjöl, spelt, vetemjöl
nypa salt och peppar
2-3 dl mjölk, fettfri går helt bra också!

Rör ihop, lägg i en långpanna gräddas i 200 10-15 min.

Fyllning:
Cremé Fraiche
400 gram malettkött
en liten låda champinjoner
lök
vitlök
Grillkrydda, salt peppar, örter

Stek champinjoner och malettköttet, löken, vitlöken och sen rör i creme fraiche man kan lägga i lite tomatpuré och resten av fyllningen. Lägg fyllningen längs ena omelettkanten och rulla ihop. Sallad till och hugg in! :)


Kram
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar