bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: ledig dag mitt i veckan!

02 juni 2011

ledig dag mitt i veckan!

Kristihimmelsfärd dag så där av ledighet. Jag har inte hunnit med så mycket idag så jag skulle ha behöva ha gjort men har umgåts iställe. Man hinner inte ta vara på familjen som är den viktigaste ibland så idag var en sån dag. Men när jag skulle lägga in bilder så såg jag har glömt kabeln i lägenheten i stan. Så är det när man kör mellan 3 ställen. Man vet inte var man har sina saker. Ordning och reda saknas ibland. Behöver skärpas in det område.

Har lite tips om gröt pålägg. Är ni de personer som lägg på en massa socker i gröten? Ett tips för att slippa konsumtionen av socker var enda var ni lägger på är kokosflingor! Jag vet andra kanske hatar det men jag tycker det är supergott! Sätter mindre socker då för ur kokosflingor kommer sötma fram. brukar koka gröten med lite linfrö och rågkross, sätter sen i havregrynen. Mmmm..! När man bor på landet så brukar man alltid få äppelmos och frusna blåbär så där. Det är lyx och nyttigt! :)

Har inte så mycket mera att säga för idag. Skulle va kul att få klä upp sig lite eftersom man har nya "fest"kläder från sthlm som bara väntar att bli klädda. haha! :) Får se vad som dyker upp!


Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar