bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: drip drop drip drop

23 juni 2011

drip drop drip drop

Regnar häller ner, själv känner man sig trött. Känner ni också av ibland när det regnar att man var trött och slö? Att man helst vill krypa under täcket å mysa. Skönt att ha tid för sig själv så man inte springer runt på alla ställen. För alla behöver tid för sig själv, även du arbetar 24 H så behöver du tid för dig själv någon gång och inte göra någonting alls. Men de ska ju inte gå för långt då heller! haha..

Ordet Stress är något som används för mycket eller på fel sätt. Har ni provat att säga att jag har mycket att göra för att jag är stressad? Vad tror ni blir mer stressad av att säga jag har mycket att göra eller jag är stressad? Ordet stress är negativt och när använder ordet så det du gör så blir negativ och du blir utbränd osv. osv. I starka betydelse, ni ska inte ta mig så seriöst i denna fråga nu men tänk efter när ni talar om stress. Är man verkligen så stressa så man egentligen säger?

Säger man att man har mycket att göra så går det undan de man gör och blir klart med "jobbet" men talar du om att vara stressa så får du inget gjort utan du var bara mera stressa över att tänka på just stressen att göra allt du måste ha gjort. Så nu slutar vi med S-ordet.

Nu slappnar vi av med lugna och djupa andetag. Tänker bara gott om oss själv. Love yourself.

Glad midsommar också till er alla, njut av vädret även om det regnar!



Peace and Love
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar