bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Sweat and sunshine!

07 juni 2011

Sweat and sunshine!

Jepp, egen träning idag som resulterat i svettbad, skönt! Ganska varmt förstås på gymmet. Äntligen har värmen anlänt upp till lilla Finland iallafall västra sidan av Finland. Känns nästan som när jag och min pojkvän var ner till Bosnien ifjol samma värme idag som där då även om det varmare där. Saknar stället, skulle gärna åka om tid och pengar fanns. Men får väl spara sig till nästa sommar. Bosnien var ett härligt ställe, människor va glada över de lilla de hade och vilka natur resurser!

Träningen idag gick ut på 10 löpning, 4 övningar mage, ben, bröst, rumpa, ca 10 min kondition: hopprep, stepbräda och mountain climb, 4 övningar igen: mage, rumpa, bröst och armar sen spinning cykel 5 min och lite boxning med säck. När man tränar så man skall hålla sig till 1H man kan hålla på längre och kortare. Men enligt mig så är en timme riktigt bra för då får man ut det mesta av träningen och faktiskt svettas för man håller ett visst tempo som passar sig. Halvtimme får man kanske inte lika mycket ut av utan man skall ha ett hårt tempo hela vägen då och längre än en timme så börjar man ta långa pauser och slöar men det finns dem som håller hårt i flera timmar men alldaglig motion så räcker det med en timme om dagen eller varannan. Beror just på hur man funkar.

Några bilder från Bosnien
Gammaldagshus
Sarajevo (huvudstad)
Mostar
Neum



Ny dag imorgon! Sköt om er alla.



Kram Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar