bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: just work it!

13 juni 2011

just work it!

Ouuu! Fortfarande on fire efter gruppträningen! Det är så roligt att leda en grupp och få komma ur sitt "skal". Det för vill jag som berätta för att dem som är rädda för att komma på gruppträningar. Rädd att göra bort sig, vill ni veta en sak? Kom ur skalet så har ni det roligare. Jag säger fel ibland och gör bort mig men vi är väl inte gjort för att vara perfekta heller? Varför tror ni att vi har gruppträning?

De jag vill få ur mina ledande gruppträningar är att ha roligt tillsammans och man skall inte behöva skämmas för den man är, bäst av allt att peppa varandra. De som kommer på aerobic timmarna är ju där för att ha roligt, svettas, inte är de där för att titta på varandra och döma varandra. Var och en kommer dit för sitt behov. Tänk själv när du är och tränar i grupp t.ex. aerobic. Tittar du på andra då eller tränar du? Kanske visssa tycker det är hårda ord men det är sant. Man måste fråga sig själv, Vad är man egentligen rädd för? Jag syftar inte bara på gruppträningar nu utan DU. Är du rädd för dig själv eller vem? Människor är gruppmänniskor, jag märker själv att klart det är roligt att träna sig men får bättre resultat i grupp.

Tänk över det hela, så ses vi imorgon!


"Life begin when you come out from your comfort zone"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar