bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Tortilla bröd

08 oktober 2012

Tortilla bröd

Faktiskt idag har jag hållit kosten till punkt och pricka idag inga onödigheter så att säga har man fått i sig dvs. ätit 5 gånger, frukost, lunch, mellis, middag, kvällsmellis. Nöjd! Snabbt styrketränings-pass triceps, axlar och sen mitt kära jobb :)

Tortilla bröd recept bjuds på idag också, liiiite nyttigare en vanligt vetetortillas.

1 dl mjöl
4 dl fullkornsråg, -korn och -vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 dl vatten
½ dl solrosolja
1 tsk salt
någon tsk husk

rör ihop till en deg allt och rulla 12 st (kan bli mindre än 12 st) låt dem vila i 20 min. under duk
och behöver du en stekpanna. Kavla ut runda tunna bröd och lägg en åt gång i het torr panna 1-3 min och sväng. Täck dem i plast så de inte blir hårda. Tyvärr blev inte mina så runda och snygga men det duger!


Här hittar du salsa såsen som man kan göra själv! enkelt och gott!


Nu är det nukumatti som kommer så...


Go' natt/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar