bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Sötsug

02 oktober 2012

Sötsug

Märkt senaste vecka eller helg hade triggat igång mitt sötsug, inte bra för jag är i allmänhet inte så sötsugen av mig men kommit lite av med kosten och att äta regelbundet som resulterar att jag var så sjuk sugen på choklad och inte den nyttiga varianten utan den söta sliskiga saken. Det kan hända att jag har brist på magnesium, känns lite så i musklerna. Men det betyder ju inte att man skall äta en halv chokladplatta så där bara! Men ibland händer det. Också egna träningen har hamnat någonstans i backen.

Bättre planering och fokusering på målet helt enkelt. Alla har vi ju våra drömkroppar och aldrig blir vi ju nöjda. Jag skulle gärna ha lite mera synliga muskler och jag menar inte då heller som en muskelknutte utan mera ut som Jennifer Nicole Lee. Hon var lite stadigare förut och sätter man mål på att må bättre och bättre kost så.
Tadaaa! så kan man se ut sådär. Hon har tränings liknande tabata på youtube om man är intresserad.


Jag har faktiskt hennes bok, hade glömt bort den. Finns fina bilder och tips på träning och recept. för de som lite konservativ mot halv nakna kvinnor så rekommendera jag inte boken för men helt okej bok enligt mig. 

Och nu menar jag ju inte alla skall sluta äta och blir helt galna utan det är mina mål att få bättre kondition, starkare, smidigare. Vi behöver mat för att leva tro mig, jag äter försöker alla fall 5-6 måltider varje dag ibland bara 4 beror på hur länge man är uppe och ibland får man äta lite annat, min regel är att äta stenålders 70% och 30% annat men heller inte överdriva. kom ihåg nu är det jag som tycker att man skall inte ha det som belöning, vi är ju inte hundar? Så vill jag ju påminna det här är min syn på att äta, vissa tycker att det helt absurt och vissa inte. 

Utan ta lite mera hand om kroppen, ta med killen eller dig själv, en vännina på massage, ansiktsbehandlingar, spa eller något liknande. Eller shoppingdag etc. etc. NJUT AV LIVET.

Kom ur bekvämlighetszonen och join the party. Utmana dig själv, då ser du förändringen. Samma mönster ändrar inte dig. Vad vill du göra idag för din utmaning?

Stepbody blir det ikväll och styrketräning at MG depån.


Vi ses ;)
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar