bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Jobba med sina svaga sidor

20 oktober 2012

Jobba med sina svaga sidor

Ibland känner man att man får ett slag i ansiktet när man vet sina svaga sidor och när någon påpekar just dina svaga sidor. Ont gör det men man måste jobba på det. Men också komma ihåg vad sina starka sidor är och varför gör man det man gör.

Mina svaga sidor är takten, när jag kör step går det bra men ibland vet jag på Piloxing att jag kommer av mig och jag övar hela tiden, jag skall bli bättre. 4*8 är ju 32 och så är inom aerobic timmarnas takt. Takten behöver du när du är instruktör.

Mina starka sidor som instruktör är jag brinner för det jag gör. Jag är mycket positiv inriktad, leendet på läpparna och jag hoppas det smittas av till deltagarna, jag är ganska hård ibland men det är därför jag försöker få kunderna att pusha det lilla extra för jag vet att ni alltid orkar mera än vad man tror man gör.

Jag är en sån instruktör som vill rätta till någons teknik så inte någon person blir skadad eller får mera effekt ur träningen och koordination är något också som finns inom mig. Koordination betyder att man samarbetar mellan överkropp och nedre kroppens delar t.ex. du måste kunna boxa med en arm i samma takt som då du lyfter dina fötter.

Kunden har alltid rätt. Och jag tar emot klagomål och jag försöker utveckla mig att blir bättre instruktör. Även om det är jobbigt så vill man bli bättre så måste man jobba med sina svaga sidor. När man har ett intresse som jobb och man vill utvecklas, man vill ha flera utbildningar därför har jag gått på olika master classer för att få den feedback jag behöver och jobba på den. Man måste fråga sig själv vad är det som jag måste jobba på. Man jobbar både på sin fysiska sida, lika mycket som sin mentala sida. Vad är dina starka sidor och svaga sidor?

Från de ena till det andra. När man tar in koncept som har man mycket regler, och man måste följa dem eller så kan man bli av med licensen. Vissa koncept har man mera frihet med och vissa är mera restriktiva.

Förkylningen börja ge med sig, kan andas med båda näsborrarna idag!


Skön lördag på er
/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar