bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Ibland säger det stopp

17 oktober 2012

Ibland säger det stopp

Idag är det en dag då min kropp säger kanske du stannar hemma och vilar. Värker i bihållorna och tittar nästan i kors. Jag har känt på mig. Jag försökt hålla den borta men det gick inte så idag vilar vi och imorgon tar vi nya tag, visst kroppen?

Viktigt när man är förkyld, känner efter din kropp. Orkar jag gå till jobbet idag eller borde jag stanna hemma för att inte bli sjuk en hel vecka. Många gånger även mig själv, bruka jag säga det går nog, jag åker till jobbet ändå. Resultat du mer sjuk nästa dag och måste stanna hemma flera dagar.

Så inga klasser ikväll för jag har ingen röst att ropa över er ikväll.;) Och jag kan heller inte ge 100% av mig själv utan bättre vila upp så jag kommer upp till 100% igen.

Motverka förkylningar:
-Vitaminer (spec. C) Frukter, grönsaker, svartvinbärssaft
- Antioxidanter (granatäpple, fullkornsbröd, grönt te m.fl.) Bygger upp immunförsvaret
-Drick mycket vatten, varmt, kallt (rensar kroppen)
- Ingefära (motverkar allt med magsjuka, illamåenden, åksjuka, förkylningar)
- vitlök, propolis tabletter, echinacea
- carmolis droppar t.ex. sätt dränk carmolis på en sockerbit, lindrar åt hals
-honung (citron, ingefära + honung = i het vatten, mjukar upp halsen)
-vila

Chilli kan också hjälpa för att rensa ut allt men kom ihåg äta man mycket starka mediciner och äter stark mat också så mår inte magen bra va det utan försök hitta balans de man äter. Yoghurt än bra lindrig åt halsen och glass.

Så nu vila en stund, får använda hjärnan istället idag.

Tack och hej, leverpastej!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar