bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Rosa månad

03 oktober 2012

Rosa månad

Som sagt det är en den rosa månaden och denna månad så kan man stöda bröstcancerfonden på olika sätt. Genom rosa-bandet, olika träningskonventer m.fl. Vad skulle du kunna ge för bröstcancerfonden och vad skulle du tänkas göra? Email, kommentera.

Stress är något som många lider av i dagens samhälle. Ibland är det bra men en långt tid med stress så bryter ner din kropp. Bara att gå ut och gå en längre promenad på morgonen kvällen så kan hjälpa eller bryta mönstret. Tänk på något annat en stund, ta en stund för dig själv eller familj.

Jag själv kan bli stressad när jag har ½ timme på mig att komma till nästa klass som kan vara 12-15 km bort och vill gärna va på plats när kunderna kommer så de inte behöver vänta. Tyvärr har jag måste säga åt dem att jag kan bli försenad pga. trafik eller något annat. Men det är bara så, vi är människor vi gör fel, vi har stor press. Jag känner press ibland, jag vill gör ett bra jobb, vill bli bättre. Jag kan känna efter pass d'oh, varför kom jag av mig och varför sa jag så, varför gjorde jag så.

Vi gör misstag i våra jobb, vi är perfekta på ett sätt, vi skall göra fel för att bli bättre. Vi lär oss av misstag och det gör oss till de människor vi är. Ibland är det solsken och ibland plattfall. Men tråkigt skulle det vara om allt skulle gå bra visst? Vi blir bara starkare.

think pink
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar