bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Tisdag

26 juni 2012

Tisdag

Det spö regnar i lilla Närpes, hur är det i Malax då? FMI sa det skall regna hela dagen i Malax men vi är inte så goda vänner från förra gången när det sägs det skulle regna hela dagen och så kom det 3 droppar där. Trevligt men nu har jag kolla alla väderprognoser och det visar regn regn och åter regn så klassen blir tyvärr inhiberat. Synd när man har klasser därute att det skulle gärna få skina solen den dagen, som t.ex. igår. 


Gårdagens saldo 2 Piloxing pass, vikarierar på Lady Line i Stenhaga så 2 gånger till är jag där! :) Och mitt lilla Wasamove, sköna deltagare. :) Keep the fire up! Konstigt när man är inomhus solen skiner och utomhus regn. Ibland har man inte så många lyckoträffar... Men får vara glad för de gånger det lyckas. 


Har äntligen fått tag på...
Mandelmjölken och hoppas på man kan dricka mjölken eftersom jag har en nötallergi och jag testa lite på vad som inte går och går. Förr var det mycket värre och jordnötter, hasselnötter är något som inte kom nära mig för annars jag brukar skoja och säga vill ni ha livet av mig så jordnötter är det bästa. 
Men mandel funkar i små mängder och helt okej så nu skall jag se hur jag reagerar med mandelmjölken, men vet man att man har en stark nötallergi sätt inte är ut i onödan. Jag har varit och testa mig och det har visat så det mitt i mellan allergi. Bra fetter i mandel, vill man göra det själv så sätt mandlarna i vatten och sen mixa det. Kanske roliga recept kommer upp men hjälp av mandelmjölk. Tunnbrödsrecept kommer så smånigom upp också!

KOM iHÅG! Ingen klass ikväll i Malax. Vi fortsätter hårt nästa vecka.


Keep on going//A

2 kommentarer:

  1. Jag gick i 10 minuter och letade dendär i butiken idag. (Jag hade hittat ett nytt smoothie-recept.) Började misstäcka att den inte existerade men ser ju att du har bildbevis på det... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns men jag tror faktiskt att den är ganska populär här. :D

      Radera