bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: RAW Food

21 juni 2012

RAW Food

de som inte känner till vad RAW food är eller råa mat som det heter. Det är mest ekologisk mat som är uppvärm högst 42 grader och så förstås är det mest grönsaker, frukter, nötter, allt växtligt kan man säga. Under RAW food dieten så använder man inte soja, tomat och ananas. Vill ni läsa mera så finns det på webbsidan RAW food. Och nu menar jag ju inte att alla skall äta raw food eller sånt. Jag äter det jag vill äter, mycket protein förstås men också goda kvalitativa kolhydrater. Sedan tonårstid har ätit grovt bröd istället för vit eftersom acne kom av ni vet hormoner och hur du äter! Man gör ett medvetet val vad man sätter i sig helt enkelt. Klart någon så faller man i fällan för skräpmaten men det är ju det att inte falla i fällan hela tiden och inte heller ha ångest att oj nej jag åt den bullen eller den pizzan.

Okej så jag testade energi bollar av RAW food, recept lär dröja för jag gjorde dem helt från mitt huvud så mått saknas och så blev dem inte riktigt fasta som jag ville men så här ser de ut och receptet kommer ;)


Egen träning igår när det var inte så många inbokade till Pumpen synd för det är bra pass under sommaren kort och du får en helkroppsträning. Nåja, vi har fri viljor alla. :) Jag fortsätter med Pump på Wasamove istället ikväll kl. 18.30. ;)

On the run//A





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar