bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Studenter

02 juni 2012

Studenter

Dagen började med en ganska tidig väckning av att mina andra hälft skulle ut å springa?!  Inspirerad av sthlm maraton eller så va han inte vaken. Strongt gjort. Jag körde lite pilates/yoga en halvtimme istället. :)

Student dag idag, vi var faktiskt och uppvakta en kille, mycket smart mot vad jag själv va. Då bruka jag skämta lite med min dysfasi som tränger igenom när jag skriver som ni kanske märker ibland men även om jag inte hade högsta betyg och kom med nöd och nepe att få studenten, så är jag glad och stolt över mig själv att jag kom så långt. Jag har många att tacka för som har hjälpt under mina år sedan jag var 5.

Att inte ge upp är något som är ett motto för mig. Jag berätta jag är en cry baby, hätähousu men bjuder mycket på mig själv. Ibland funderar man att oj, varför gjorde jag så och sa så men jag är så. Jag säger fel, svänger om men jag e jag. Och jag är smart på mitt sätt. Ibland måste man jobba lite hårdare än andra för att komma dit man vill, är det värt det? Ja. En tro hjälper mig. Tro på sig själv och tro på något stort.

Så grattis alla stundenter, bra kämpat. Även mina bekanta på sthlm maraton. Såg att ni kom i mål. Ni är magiska och tänk vilket tanke vilja att kämpa. Tummen upp!

Ska bjussa på dagens klädsel och denna gång inte på träningskläder. Byxa från vila, topp gina tricot, halsband h&m och hårdonut.

Faith/A



1 kommentar: