bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: När jag blundar

07 juni 2012

När jag blundar

Nysningarna och rinnande från näsan vill inte riktigt ge med sig än men konstigt nog så är det bara på morgonen som det är som värst.

Och sen jag fortsätta prata om dans workshopen på Kipinä i Vasa. Nå gick det bättre igår? Absolut, inte snyggaste tekniken och glömde stegen ja. Men njutningsnivån var mycket högre igår än dag 1. Inspiration absolut. alla är vi bra och vi gör fel, deal with it and move on. Klart jag var lite på dåligt humör tisdag-onsdag ibland kommer man i en svacka och man tänker varför? Varför går det inte dit man vill, vad göra man för fel? Tänkte först ställa in dansen igår för jag tänkte vad skall jag göra där för att jag är ju ingen dansare. Tryckte ner mig tills jag åkte ändå. Jag skulle ha ångrat mig om jag inte åkte. Jag mådde mycket bättre efter ha tänkt på något annat, njutit utöver sången som passar med dansen. Man kände sig som i musikvideo där dansare har vita klänningar och ni vet när vita drape hänger och fladdrar bakom. Fantasi! men det var mycket avslappnande och sen rusade iväg tillbaka till Närpes och hålla PUMP. två ytterligheter men ack så rolig dag då. skulle gärna vilja filma danserna eller ta kort men tyvärr så går det inte. 

Svackor kommer nu som då och man blir lite ledsen, tänker över situationen och hur man löser den. Det fixar sig på ett eller annat sätt. Men låt det inte det ta över en. Bryt mönster helt enkelt. Gör något annat, tänk något annat för att komma ur den lilla depressionen, stressen som verkar i kroppen. låt det inte hänga över dig. Svårt att var stark när man är svag. men släpp ut det än att ha det inom dig. 

Måndags intervju på finska.. huhu.. ibland tänker man varför ställer jag till det för mig ibland och där är man igen ut kastad, exposed, naken utanför sin bekvämlighetszon. Nervös. Spännande. Ramla. Erfarenhet rikare.

Dagens tips för grötälskare, nektariner (färska mogna) hacka + hallon frysta, kanel strössel över med mjölk på gröten. Vilken explosion! 

Skön melodi men lite påträngande finlandsvenska, underbart att dansa till. Lyssna på texten. Sista workshopen för den här veckan och så kanske vi ses på Wasamove ikväll? Inhoppare för PUMP ikväll kl. 18.30


Puss//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar