bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: att släppa taget

06 juni 2012

att släppa taget

Gårdagens dans.. hehe.. Ja, vad kan man säga, kanske tog lite vatten över huvud och börja med den svåraste dans workshopen. kul men krävande. Och en nu en sak, jag var klart sämst i klassen. Men det bryr jag inte mig i men någon skall ju vara en elefant i porslinsaffär. Det var en som sa en gång att även om man gör fel och man vet att man gör fel så skall man fortfarande hålla minen och tror att man gör rätt. Jag har ju inte gått i någon dansskola men jag tog mig ur bekvämlighetszonen. Ångra ingenting, ikväll fortsätter vi. Klart en sak tänkte jag att varför började jag inte tidigare med dans? Många saker kände jag ju igen från Piloxing, som tendu, pilé osv. Intressant var det och det enda jag tyckte inte om att det gick så snabbt att jag hann inte riktigt tänka på höger, vänster fot utan tapp tapp tapp. Klart det skall gå så men för en nybörjare. och snurren? Tror jag låtar det till fantasin. :)



Det jag vill säga är ju att även man är kass och första gången menas ju inte att man skall ge upp och alla andra bättre utan man blir bättre. Stärker självförtroende lite att tänka att jag var faktiskt och dansa. Att ge en chans. Menar ju inte bara dans utan allt. Våga prova på det du har drömt om att göra. Vad har man att förlora? ingenting, man blir bara en erfarenhet rikare.

Skall dansa vidare och PUMP ikväll kl.19 på MG depån så in och anmäl och pilatesinspirerad träning kl. 20.15.


Snurrar iväg//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar