bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Ge mig!

14 juni 2012

Ge mig!

Ett konstaterande att jag behöver i mitt kök och vad jag skulle vilja ha just nu i redskap och i teknik.

En Yonanas maskin
Denna glass maskin som gör sorbet glass av frysta frukter och inget tillsatt socker av någonting förutom fruktens socker. Mmmm.. ultimata maskinen för mig som är tokig i glass och den nyttiga variant t.o.m. men värsta är att den kostar runt 80€?! tok för mycket pengar för en maskin. 

Våffeljärnet är ju ett måste i ett kök! men i finsk-bosnisk kök här hos oss finns det inget och jag saknar ett. Gärna så skulle det få vara ett belgisk våffeljärn. våfflor kan man göra väldigt många nyttiga varianter av också, salt som sött. Jag själv är ju en riktig plättälskare.

Jag älskar ny teknik, inte när det gäller tv för den tittar jag inte på men jag och min kille va in till Itronic en lördag och nörden i mig bara dregla på den nya iphone 4, så stabil hålla i och snygg. Samma med Ipaden, på semstern t.o.m. min mommo skulle kunna använda den som (87 år gammal) och jaaa hon har touch phone men tänk vad hon skulle få surfa på aftonbladet osv. Och jag skulle kunna använda den till träning och bild tagning och filmspelning var riktigt bra och att använda iphone till överföra all musik som man använder till klasserna, smidigt. men sparar man så kan man köpa en sån. annars är de rätt dyra i pris kanske lite överpris på dem.

Även om jag har ett intressera för dessa prylar så egentligen den tekniken man har funkar bra och är det bara något man bara vill ha? de förstås bara saker och kärlek, vänskap är värd mycket mera. Men det skulle vara intressant ha dessa prylar. 

Sista workshops dansen ikväll, svåra danser men så himla klantigt och roligt är man säker i andras ögon men jag är där för att lära mig, många dansat sedan barnsben så det går av sig själv but still I like it. Jag berömmer dem dansar så bra, riktigt fröjd för ögonen. För mig är att kunna landa i dansen och svepa med som en trasa men det går fort så jag hänger inte riktigt med alla gånger men jag vet någon dag kan jag kanske inte lika bra men nästan, att få njuta och skratta och leva med det.


Keep on dreamin'//A




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar