bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Naket

08 maj 2012

Naket

Jag tänkte lägga ut en hel rad med text idag men jag tror videon får säga sin sak om dagens ideal att vara naken. Blir upprörd att vi kvinnor stöttar inte varandra utan tittar snett på varandra. Vi mår bra att få näcka i tidningar, bloggar etc. Det skrämmer mig hur många unga kvinnor mår dåligt bara för att man ser en snygg naken kvinna och att män dreglar över dem. Men tror du att de respekterar dig för att du är naken? Knappast, just a piece of meat som de vill äta. Det är inget ideal, ingen respekt och inget självförtroende. Vad hände med den flicka som ville bli president, göra världen bättre? Hon dansar videon bredvid 50 cent och ni vet hur det ser ut. SIZE ME kampanjer, blir flickors självförtroende bättre av sånt? Min åsikt säger nej någon annan åsikt säger något annat. Har vi få mindre saker att tänka på eller då vi tänker att må bättre av att näcka? Skänk era kläder till de som behöver och gå naken på gatan.

Respekt och självförtroende kommer in ifrån och inte på den kropp du har. Jag näckade inte framför min blivande man när vi träffades, jag var ou natural, inte snygga kläder, håret i en tofs och träffades på ett gym. När vi tittar på victoria's secret fashion show och klart de är snygga kvinnor men jag tror i många fall om du fråga din man, pojkvän etc. skulle du att jag var med i showen halv naken och flera hundra tusen tittade på mig och dreglar att skulle du fortfarande vara respekterande man, fästman, pojkvän till mig? Svaret i allafall 80% som jag tror är nej.

Självförtroende kommer inte från vilka kläder man har, hur mycket hud man visar utan det kommer från skallen, det som finns på insidan. Ibland skulle alla behöva gå med svarta långa klänningar (även män) som täcker allt förutom våra ögon och prata med varandra. Se vem vi verkligen är. Respekt och självförtroende är något man måste jobba med att kunna gråta, kämpa och skratta, leva. Tyvärr så kan du inte köpa ditt självförtroende.

Do something who scares you everyday and do something that you love everyday.

Jag skriver den här bloggen inte för att marknadsföra alla mina tjänster, det är en bisak jag vill att människor skall må bra och jag vill motivera er för att må bra av det jag mår bra av. Tips, kärlek och träning. Jag brinner för träning, må bra. Man kan träna sig snygg tro mig men viktigaste hur skallen mår inom dig. Respektera dina värderingar, stå på dig, kämpa, leva och le. 


Jag tog ett koncept  i oktober 2010 som stod för Sleek, Sexy and Powerful. Alla kvinnor har det utan att näcka sig. Det är bara ett träningskoncept men ett bra sådant. Träning har gjort att jag har kommit på andra tankar, att vilja hjälpa andra. Jag vet hur liten skit man var för och inte trodd något skulle vara möjligt men allt är möjligt det är bara en själv som står i vägen. Alla är snygga hur ni än är, alla har vi olika smak, åsikt men det är ändå det som finns i ditt huvud som är det bästa med att vara du.

Nu är jag klar för idag här. Jobba med annat nu. Vill ni boka in är till dagens träningspass så klicka Här.

Älska dig själv//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar