bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Grönt är skönt

19 maj 2012

Grönt är skönt

dagens program:

- Jobb från 10.30-16.00
- träning: styrka
- humör: glad men resesjuk
- "grönt är skönt" skönt är det men det kliar i ögon och näsa.

Kom inte med buzzadors kampanj med pro feel yoghurt och mjölkprodukter från valio som jag tyckte att skulle passa åt de som tränar men nej. Så köpte själv då. Lite socker i yoghurten så det är positiv. Rätt god och inte för äckligt sött. Priset däremot stort minus för dyr för att köpa den annars men laktosfri. Återhämtninsdrycken av pro feel med kaffesmak helt okej, mjölkig och man blev inte heller mätt av den Kvarg är billigt,naturell och blanda i själv vad man vill ha. Betyg 3,5/5

Mina gröna tips. Så är att jag hitta fun light med stevia  som kommer från en kaktusväxt som 400 gånger sötare än socker så man kan fundera hur bra det är men det är framställts från växt och inte  som med aspartam som jag anser att man inte skall använda framställts från kemikalier. Forskare hade testat på råttor och stora mängder fick de cancer men små mängder blev de dumma. Tänk på det. Därför väljer jag noggrannt ut protein-pulver.

Jag är en grönt te drickare efter att min mage slutade tycka om kaffe. Nästan 4 år har jag druckit teét, ekologisk grönt te är bäst och yogis green energy ät godast men alternativ kommer på bilderna, green chai från klipper passar utmärkt till chai latten. Och den andra lösa från Forsman med fruktolja i bra pris och gott. Grönt innehåller antioxidanter och det sägs att man kan få vitare tänder. Fun light nya green förresten smakade lite fejk men helt okej att dricka innehåller 0,9 kcal. Passar till att sätta i kvarg och varma sommardagar.

Gärna varit ute idag men min pollen säger på egen risk så bäst att jobbar vidare på gymmet. :)

Trevlig helg alla!

Kram/A





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar