bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: dansa.pausa.dansa

22 maj 2012

dansa.pausa.dansa

Oj vilket härligt väder ute, jag är verkligen en soldyrkare och skulle jag få bestämma att ha kontoret någonstans så skulle det vara utomhus när det är soligt. Men nu just vågar jag inte gå riktigt mycket ute för jag känner på morgonen att det klias i munnen och vatten i ögonen. Jag äter allerina och andra mediciner men de hjälper för stunden.

Från morgonen gjorde jag 30 min yoga från yoga appen för android. Har många nya appar som har kommit men tyvärr endast för iphone. lite bittert.

Men jag skall bjussa på lite gottigott med lite socker eller jag bytte ut sockret till muscovadosocker och kokossockret (kokossockret som jag talade om igår)
smulkaka recept:
150 gram smör (rumstemperatur)
1,75 dl socker (var av muscodavosocker och kokossocker)
3 ägg
2,5 dl mjöl
1½ tsk bakpulver
1 citron (skalet)
Nypa salt

Fyllning
100 gr. philadephiaost (jag använde en hel burk mascarpone)
1 dl valfri bär (använde hallon)
lite honung över

Smuldeg (ovanpå)
100 g smör
1/2 dl kokossocker
1/2 dl havregryn + 1/2 dl vetemjöl/spelt
Rör smöret och sockret till "vit" och pösigt, lägg ett ägg i gången senare resten av mjöl, citronskalet, salt, bakpulver i man kan också sätt i lite vaniljpulver för smaken skull. sätt det i en bröad form. klicka mascarpone osten över degen och sen bären, ringla lite honung över man kan låta den bli också. sen smuldegen blanda ihop den och lägg över det som ett täcke över kakan. In i ugnen på 175 grader och ca. 40 min beroende på ugn, kan vara kortare. kakan skall kännas fast allafall. låten svallna lite före du servera den man kan ha lite vaniljsås på också om man vill.


                                                  
Ikväll blir det 2 bra tider för dem som vill hinna ut i solen kl. 17.45, 60 min DansMix eller Piloxing kl. 20, 60 min. Utmärkta tider för att träna och ha tid med annat.


Sunshines//A

2 kommentarer:

  1. Oj he sku va härligt! men ha avboka pga att jag är "dödssjuk"!:)

    SvaraRadera