bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: fy attan

10 maj 2012

fy attan

va jag mår dåligt idag. Vaknade normalt, gjorde ihop en bröddeg och skulle göra skolprojekt och BOM så mådde jag plötsligt riktigt skit. Mysigt... Fick brödet fixat, försöker få något gjort via soffan istället. Börjar fundera vad jag har ätit som inte passar min lilla mage. lite snälla bakterier i magen så blir det väl bra igen.

Regn och rusk därute men allt grönare blir, stort + för det. Märktes också att det har börjat bli sommar för jag har fått första myggbettet, stort och frodigt ligger det på mitt ben. Men nu till det jag har lovat er.

Feta och spenat rullar:

250 gram Spenat färsk eller 100 gram frusen
halft paket feta
50 gr smör
några msk olja
några msk vatten
filodeg (frusen eller förpackade)

Smula fetan i en kopp och hacka färska spenaten

Bryn spenaten, tillsätt peppar ev. örtsalt

Filodegen kommer i tunna ark som man tar ark vis och smörjar in på ena sidan ungefär 4 ark sätter man ovanpå varandra

lägg på fyllningen, skär sen filodegen i två delar

rulla ihop och skär i bitar

smörja med smör, vatten och oljan (samma sak som när man penslar arken)

200 grader tills de är gyllenbruna, svalna av under duk eller vill man ha dem krispiga bara svallna på plåten.
HUGG IN!
skall försöka uppdatera senare ikväll.

A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar