bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Träningen med en twist

19 mars 2012

Träningen med en twist

Fick in en kommentar här på bloggen eller mera kanske en fråga om hur man får bort kärlekshandtagen, The Lovhandels. Och jag har fundera hur jag förminskade mina lovehandels. Här kommer några tips för om man har tränat länge på gymmet och allt annat på kroppen sitter som det ska förutom magen.

Börjar med om man tränar styrka på maskiner eller fria vikter, lägg till en rotation i träningen t.ex. sidoutfall med rotation eller vanliga utfall ha en t.ex. 5 kilos vikt kan se ut så här:

googlad bild
Och samband med styrketräning ta med lite balans träning på samma gång (om det finns balansplattor helt perfekt) för det aktiverar sina små muskler i kroppen även korsett musklerna.

Sommaren är på väg och man kanske vill hållas utomhus iställe för inomhus träning. Intervall träning är något som är mycket för kärlekshandtagen. Bygger muskler samt bränner fett på samma gång. T.ex. Piloxing är en intervall träning, där mage är i fokus. Dina korsett muskler stärks. Men man kan göra det utomhus, det finns skogar, bänkar, spånbanor. Det är bara fantasin som sätter stopp för det hela. :)

Yoga och Pilates är en bra sätt för att aktivera magmusklerna och tona musklerna också. Små muskler som man inte vet om så får sig en omgång. Löpning är något som är billigaste och bästa resultatet men kräver lite teknik för att inte skada knäna. Vissa älskar det, vissa hatar det.

Och en sak till variera träningen. Hjälper inte träningen så måste kolla vad man äter. Du blir vad du äter.Tyvärr har jag inga bilder på mig själv när jag gör rotationsövningar men så småningom får jag väl någon fotograf med mig.

Hoppas det hjälper och som sagt vill bara säga att det är inte så roligt att bara få anonym till kommentarer för det verkar det finns flera anonymer men va lite kreativa istället och sätt ett namn. Behöver ju inte vara ert egna namn men smeknamn eller dylikt. Jag hänger inte heller ut er här på min blogg bara mig själv. :)

Piloxing och StepBody ikväll. Härliga måndag! :)


Kärlek
A




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar