bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: The Panncake

06 mars 2012

The Panncake

så roligt att vara tillbaka efter sportlovet. Inte så många gånger kvar före det slutar heller. :/ men har något i planeringen faktiskt till sommaren. Så tack för igår!

Blev lite många träningspass än vad jag har tänkt mig, StepBody, 30 min. bröst, lite axlar och Piloxing sen var jag på min vänninas CX Worx timme, roligt! Synd att man inte kan gå oftare eftersom det blir för mycket helt enkelt. Är jag öm idag? Inte så värst, mina axlar känns det i.

Enkel matlagningstips igen, lite nyttigare än vanlig pannkaka, dennna variant kan man göra söt och salt. Jag har gjort salt och blandat i nötfärs,creme fraiche, lök, champinjoner i.

Pannkaka:

3 ägg
4 dl mjölk kan ev. ha rismjölk, havremjölk
3 msk kvarg/kesella
1½ dl speltmjöl
knappt 1 dl vetemjöl
lite olja
lite salt

rör ihop sätt det i en djupare ugnsform 225 grader i ca 25 min. Och den ser ut så här sen med köttet inuti:


Vill man gör pannkakan söt så byt ut vetemjölet till proteinpulver smak i vanilj eller något annat och sätt i några matskedar honung eller agave sirap. Enjoy!


Kvällens gruppträning är i Kristinestad! PILOXING kl. 19.00-20.00, C ya!

Love
A


2 kommentarer:

  1. Hej Ann, har du något förslag på vad man kan använda havremjölk till, är den nyttigare/mättande än vanlig mjölk. Har inte vågat köpa den eftersom jag inte vet hur den smakar.. tips tack!

    SvaraRadera
  2. Hej på dej! Havremjölk har en ganska speciell smak, lite söt av sig, ända nackdelen med havremjölken är att den blir fort gammal. Jag skall testa fram något recept så stay tuned! :) Man kan använda den i smoothies, pannkakor och plättar, varför inte med proteinpulvret. Bara byt ut vanlig mjölk till havremjölk. Kram Ann

    SvaraRadera