bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Form check!

26 mars 2012

Form check!

så här ser min form ut idag:

lite bättre en igår så det tar sig! Jag vet att när man har träningsblogg så bruk man ju tala form check eller mera fitnessbloggar som talar om det, när man står halvnaken och poserar framför spegeln. Här på min blogg kommer ni inte se någon nakenchock däremot träningschock och matorgier. Så mina klasser är inställda idag för jag måste bli frisk

Dagens anti-sjuk-förkylningssmothie:

naturell yoghurt
banan
pressad morotssaft
en stor bit ingefära
mormors dunder saft (svartvinbärssaft)
halv äppel
- mixa i mixern allt!

Visste ni om man motionerar så håller man sig mera motiverad i livet? Sant, eftersom all träning, motion håller dina muskler friska och som ger dig mer energi. Som resultat till detta kan du uppnå mera i ditt liv nivåvis. Men allt med måtta, överanstränger man sig så blir man trött, omotivera och till sist så kommer din kropp att få dig att gråta för att du skall sluta slita på din kropp. Kroppen ogillar förändringar men om man vill förändra sin energinivå så kan det hända man måste omprogrammera om sina dagligavanor.

Allt sitter i huvudet, vill man ha en förändring med hälsosam mat och regelbundet träning så kommer det att förbättra dig själv, hur du känner dig och mera produktiv med din tid. Du kommer att inte vilja sitta still så mycket och träningen blir din vän.

Ärligt talat, träningen är en av mina bästa vänner för att jag får ventilera mina problem, den är alltid där för mig och ger inte upp om mig.

Så en utmaning åt er prov några månader äta och träna hälsosamt och se efter månader om du vill fortsätta i samma stil eller i din gamla vana. för mig så skulle jag inte vilja byta mina gamla vanor för dem jag har nu. :)



Skön måndag!
/A






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar