bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Självförtroende

18 mars 2012

Självförtroende

Jag har märkt att allt för ofta på människors dåliga självförtroende, blir att man inte tro på sig själv så tro man ju inte heller på någon annan. Man är inte motivera att göra något för man är hundra procent säkert att man skall misslycka att förutspå misslyckande före man har ens prova på att lyckas. Och missnöje mot en själv är stor. 

Hur kommer man ur den cirkel? Tyvärr har jantelagen slagit stor här i Finland. Avundsjukan att människor lyckas är stor ibland. Men vad hade dem som lyckades? Jo, de trodde på sig själv och de visste vad de ville. Hårt arbete. 

Du ska inte tro att du är något. DU ska tro att du är dig själv och älska dig själv. Think happy be happy. Lätt filosofi och visst tänker du att du är glad så är du glad. Tänker du misslyckande, då är det misslyckande. Ta bort ditt inte från ditt dina ord. att jag kan göra! Ser många som säger jag kan inte, det är för svårt. Inget är svårt om du gör det svårt. Att ge upp är något som man gör för fort, man orkar inte kämpa utan bara äh.. skit i det. Don't do it! Kämpa för vad har du att förlora? 

Jag har misslyckat i mitt liv men jag har lärt mig av dem. Jag delar gärna med mig av mig själv och mina misslyckande, har försökt kämpat, gett upp ibland men kommer alltid tillbaka att nä jag skall kämpa, dit jag vill dit skall jag även om jag har varit arg ibland att andra fått det så lätt, det kanske inte är så heller. Think happy be happy. dagens söndags filosofi.

De människor jag möter på i mitt liv och i mitt arbete. Många har dåligt självförtroende och får den här blindheten att se vad som faktiskt förse går. Jag har sett människor ändra sin livsstil och det lyser om dem. Eller bara fått ett bättre humör, att gått från vara spänd (axlar till öronen) till slappnat av trott på sig själv. Sluta döm sig själv och andra, kommit ur comfort zone och join the party. 

Solen väntar... :)

Kärlek
A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar