bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: däckad

25 mars 2012

däckad

jepp den tog mig till slut eller så är det pollen som har slagit till. snorpappret i handen och laptopen på låret, själva jag är i säng och dräglar över kläder på internet eftersom jag måste ligga och vila.

Haft lite fullt upp tills någon förkylning satte käppar i hjulen för en. Har varit barnvakt åt en 4 åring och hans syster. fart och fläkt så det är lite tyst när de har åkt tillbaka igår.

Får se hur det här blir. Igårkväll som sagt jag säga en liten sak före jag kommer till saken jag gillar inte att titta på idol, voice, talent m.m. Men undantag hade jag titta på DSDS alltså Deutschland such den Superstar vill säga tyska versionen av idol och Varför tittar man på sånt? De hade så bra människor som sjunger förutom två idioter förlåt men jag fattar inte vad folk tänker med när de röstar. Det är en tävling om den som sjunger bäst och den man har sympati för. Scheise, jag blir så arg eftersom det är top 6 nu och en som inte kan sjunga eller ta en ton och kan inte ens sjunga på engelska och två stycken som har varit så bra att sjunga. Därav brukar jag inte titta för att jag blir så arg när folk sympati röstar och inte på den som faktiskt har talang.

DSDS har faktiskt en i juryn som jag gillar han är en stil ikon och har varit modelll Bruce Darnell och ja han är från amerikan men flyttade till Tyskland, talar så roligt. Amerikanska accent med tyska? Ni kan fantisera hur det låter. Inget illa men han har stil. Modern talking stjärnan äger ju hela idol, Dieter Bohlen.

Blev ingen bloggandet om träning och matlagning. Kan ge mitt litare nyttigare pitabröd:

50 gram jäst
10 dl vatten
2 msk honung, agavesirap
4 msk olivolja eller solrosolja
2 msk salt
8 dl speltmjöl
8 dl vetemjöl
2 msk krossade linfrö

lägg ihop oljan, salt och honung i ett, ha en stor bunke där du sättet jästen och löser upp det med vattnet, lägg i olj- och honungsblandningen. sen mjölet, lite åt gången, degen ska vara lite mer degig en mjölig man kan sätta i mera mjöl en vad det står. låt det jäsa en timme och sen ta upp degen på ett bakbord och dela upp degen 10-20 bitar, beror på hur stor man vill ha bröden. ha brödkavel bredvid för att man gör små rund   degbitar som man kavlar ut lite. Grädda dem i 8 min och 250 grader.

Typiskt så hade jag ju inga bilder på pita brödet men längre ner i bloggen borde det finnas ;)


Söndag till ära. :)

Hoppas på bättre imorgon, Take care!

Peace
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar