bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Tidsoptimist

28 mars 2012

Tidsoptimist

När man avbokar sina klasser och sånt, skjuts ju arbete upp som för alla andra. Någon ringde igår och behövde vikariat till ett gym och klart tackar ju inte nej, tidsoptimist som man är så joo det funkar. Imorgon så skulle jag ha fullt upp. Jag är inte riktigt frisk än även om jag kan andas normalt idag så sätta ner en bomb imorgon resulterar kanske att jag är däckad på fredag som jag inte vill så jag måste prioritera jobb och föreläsningar, jag vet att det går men vad är konsekvenserna av detta? Jag vill inte var däckad på lördag eftersom jag skall till Esbo då så jag drar egentligen inte cirkelträningen då på MG depån utan chefen drar det istället.

Så jag kan ju säga förkylningen kom ju väldigt lägligt... Or not men värre har det kunnat varit så. Men jag skall bjuda på mina härliga kokosbollar då istället utan raffinerad socker men med nyttig olja istället:

4 dl havregryn (fiber eller nakenhavregryn)
1 msk linfrön
1-2 nävar dadlar (blötläggs för mjukna dem upp)
3-4 msk kokosolja
3 msk honung eller agave (kan ev. för mera sötma sätt i en msk till)
3-4 msk kakao

mixa 2 dl havregryn med honung, mjuka dadlarna, linfrön, kokosoljan och kakao. Sen se på konsistensen om det blir som en deg sätt i resten av havregrynen, smaka av och rulla dem i kokos flingor, låt dem stå i kylen en stund för man servera dem och njuuut...


Inga klasser den dag heller. 

Peace
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar