bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Do one thing

28 september 2011

Do one thing

Har skrivit lärdomsprov nästan hela dagen och skulle behöva besöka biblioteket någon dag eftersom jag har svårt att hitta information. Men visst skall det lösas! 

Ikväll är jag i Malax och Petalax, med pilatesinspirerad motion och mitt kära PILOXING. Så jag laddar upp med omelett till middag. En omelett kan man blanda i vad som helst i t.ex. korv, spenat, skinka, kyckling, olika grönsaker. Mitt grund recept är 3-4 ägg därav 2 äggulor och resten äggvitor, en skvätt mjölk, salt och peppar sen är det bara att  blanda i eller steka på förhand och sen sätta omelett smeten i stekpannan.

Börjar bli lite trött på rehab av foten. Jag skulle så gärna göra lite mera träning men inte bra att överbelast foten med träning eftersom foten kan bli sämre. Det är bara att stretcha och små balansträningar åt foten som hjälper. Men jag kan ju peppa er istället för att träna då! Har ni frågor om att komma igång eller tränar ni redan? Och vad tränar ni helst? Dela gärna med er om era tankar och vad motivera er för att träna eller vad ni saknar inom träningsvärlden. Emaila in eller kommentera här. Annars skall jag fortsätta skriva en stund till på LP.

Ett bra citat så många använder just nu och faktiskt stämmer och det är:

"do one thing everyday that scares you"

Vad jag menar med detta är att gör något annorlunda, varför inte testa något nytt, att kasta dig ut i världen, Vad har du att förlora? Känslan av spänning, lite av nervositeten och sen känslan efter vilket egoboost du får efter åt och tänker att jag gjorde det och jag klarar av det. Det kan vara små saker, det kan vara stora saker det gäller. Pröva och se, det kan bli ett oväntat resultat ;)


Peace and Love
Ann


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar