bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Smart av träning

03 oktober 2011

Smart av träning

Idag skall jag dela med mig lite personligare inlägg som jag vill dela med er. De va så att när jag var yngre så hade jag dysfasi alltså skriv och tal svårigheter, haft det jätte jobbigt i skolan. Jag var inte den som fick gå genom skolan och inte behövde läsa något utan ett heltidsarbete för mig var det. Man kan säga bokstavligt blod, svett och tårar. Ibland ville man bara ge upp att förbli då dum i huvudet (enligt jag) men man har alltid varit en optimist att never give up, I get there! Så i mitt av högstadiet så fick jag pappren att jag var fri från dysfasi även då jag hade svårt och inte världens bästa betyg men jag var nöjd.

Jag började i gymnasiet och när det kom till studentskrivningarna, tänkte nog jag att det här kommer inte att gå men det var då en vännina började få mig till gymmet och jag fick t.o.m. anställning som spinninginstruktör eftersom jag var på alla pass som det gymmet hade. Där började min start på min "lilla" karriär. Men det jag vill säga att jag började så smånigom få ett bättre självförtroende och mera energi att läsa. Klart att gymnasiet va inte heller ingen lätt match för mig, tänkte flera gånger om jag skulle bli kock istället. Men om jag inte ha börja träna så tror jag heller inte att jag har klart studenten och fått min vitamössa. Men också får jag inte glömma den person som har stått vid min sida och faktiskt inte gett hoppet om mig. Faktiskt pusha mig i rätt riktning. Tack mamma. 


Som jag är i nu att jag studerar tradenom (hopperligen snart färdig också), arbetar och har min stadiga grund. Jag har fortfarande visioner om något stort och kanske kommer dit en dag. Det är bara en som vet det.

Så jag vill säga att jag har kommit rätt långt från att börjat nästan på minus och klättra (och klättrar fortfarande) till dit jag ska. Att aldrig ge upp och att vara motivera till det. Man faller och slår sig ibland men det är bara att stig upp tillbaka, sopa av sig och fortsätta. Träning har har varit mycket givande för mig för att jag har fått ut allt skit som har tänkt på och senare blivit mer fokuserad, motiverad och smartare! Så nu vet ni det. Därför vill jag motivera er att det är kanske tungt i början, vill ge upp och allt är grått men kommer man över muren som de flesta bygger så kommer ni att må bättre. Man vågar vara den man är och att våga älska dig själv.

Jag har sagt det förr älskar man sig själv så lär man älska andra och vågar kommunicera med andra, öppen för andra kulturer och en sak till att våga ta mot kritik, gott som ont. Du tar hand om dig själv. Jag har alla som jag älskar runtom mig och jag skulle inte kunna vara utan en av dem heller. Tack för att ni finns.

Därför hittade jag också Piloxing för att jag vill ge allt på ett pass och jag vill att människor ska må bra på mina pass att de får en boosta att yes yes I can do it! Även andra klasser jag har haft så vill jag förmedla att kom igen mera kan du, utmana dig själv, tro på dig själv. Att väcka glöden inom dig.

Så nu vet ni det. Dagens to do list igång och kolla över veckans program. And YES is monday! Piloxing x2 med underbara människor. Det kan inte bli bättre.

Bild: Facebook
Vi ses alla, har en skön start på veckan! 

Hugs
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar