bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Ann Franzén: Älska dig själv

20 september 2011

Älska dig själv

Dags att ta dagens rutin  men skall skriva lite här först före börja skriva på forskningsrapporten. Jag hitta ett intressant tema som kommer från den här bloggerskan, blondinbella. Size 0, enligt mig och blondinbella så finns inget sånt. Jag väger aldrig mig eller någongång för att se och jag väger rätt mycket men (muskler väger mer än fett) kan man säga men jag bryr inte mig utan hur man själv tycker om en själv och jag mår bra i min kropp som blondinbella sa i sitt inlägg, size ME. Att vara nöjd över sin kropp. Att våga titta sig själv i spegeln och tänker att jag är skitsnygg! Och om man är missnöjd så då måste man göra något åt saken helt enkelt. Man måste konfrontera sig själv för att kunna älska en själv, eller vad tycker ni? 

En annan sak som vill berätta om är att SVETT ÄR BRA! Jag är sån när man tränar så skall det svettas helst droppa från en själv för då vet man att Yes, mission accompilshed! Varför är det bra att svettas? Jo när huden blir varm så kyls huden när man svettar men också när man svettar så får man ut all slaggämnen, gift från kroppen alltså det rensar ut smuts ur dig. Så det är bättre att svettas att inte svettas.

En liten fråga, någon som vet om det finns salsa kurser någonstans? Runtom Närpes, Kristinestads området. Jag skulle vara så intressera att någon kurs. Gärna prova med salsaskor och se hur det känns. Eftersom jag gillar dans och svänga loss. Hör av er till mig här eller via email.


Så kom ihåg (jag vet jag tjatar) men älska dig själv, lär känna dig själv för att gör du det så blir det lättare att leva och så försvinner det mörka molnet som är över en att man blir mera öppensinnad, man börjar förstå andra eller varandra bättre än att ha muren framför sig. 

Ha en bra dag alla! Take care!

Peace and Love
Ann
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar